gepost op: 05-02-2009 09:02
(5 reacties op dit topic)
Vandaag ben ik voor het eerst naar m'n werk gereden. Ik rij dan grotendeels op de snelweg. Had op een geven moment wel zo iets van ja nu moet ik het alleen doen. Op de normale wegen vind ik het heerlijk om alleen in de auto te zitten. Maar op de snelweg was het wel ff wennen. Maar toen ik er eenmaal op zat vond ik het heerlijk :-) het ging ook heel goed al zeg ik het zelf :-p
En voor het eerst roken achter het stuur dat was ook een ervaring opzich haha!!
Ben benieuwd naar jullie ervaringen :-)
Groetjes Elvera
(5 reacties op dit topic)
elveraklooster
Voor het eerst op de snelweg (alleen)
Hallo allemaal,Vandaag ben ik voor het eerst naar m'n werk gereden. Ik rij dan grotendeels op de snelweg. Had op een geven moment wel zo iets van ja nu moet ik het alleen doen. Op de normale wegen vind ik het heerlijk om alleen in de auto te zitten. Maar op de snelweg was het wel ff wennen. Maar toen ik er eenmaal op zat vond ik het heerlijk :-) het ging ook heel goed al zeg ik het zelf :-p
En voor het eerst roken achter het stuur dat was ook een ervaring opzich haha!!
Ben benieuwd naar jullie ervaringen :-)
Groetjes Elvera
Reacties
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren
gepost op: 16-03-2009 15:16
basarnts
alleen rijden is het mooiste wat er is, niemand die je zzenuwachtig loopt te maken
gepost op: 18-03-2009 09:45
Verder vond ik het in begin ook wel spannend om hard genoeg op te trekken op de invoegstrook, je moet ook niet met 80 de snelweg op gaan, dan wordt het gevaarlijk. Maarja dat betekent wel dat je al in de bocht van de invoegstrook flink moet doorrijden.
Nu gaat het allemaal lekker en rijd ik prima 2-3 uur zonder pauze, maar in het begin was het ff wennen dus.
rietparra
Ik weet niet hoe lang je moet rijden naar je werk, maar ik vond het in het begin wel lastig om langer te rijden dan dat de lessen duurden. Toen moest ik echt ff pauze hebben na elke anderhalf uur. Maar dat kwam ws. omdat ik NIET mocht roken in de auto, haha!Verder vond ik het in begin ook wel spannend om hard genoeg op te trekken op de invoegstrook, je moet ook niet met 80 de snelweg op gaan, dan wordt het gevaarlijk. Maarja dat betekent wel dat je al in de bocht van de invoegstrook flink moet doorrijden.
Nu gaat het allemaal lekker en rijd ik prima 2-3 uur zonder pauze, maar in het begin was het ff wennen dus.
gepost op: 29-10-2009 12:34
ladylisa1991
heey ik heb ook stukjes snelweg gereden alleen.. dat was inderdaad heel spannend maar ik vind het makkelijker dan op de normale weggetjes.. sommige stukjes kunnen toch best krap zijn en dat vind ik nog lastig maar het lukt wel :)
gepost op: 17-11-2009 13:16
Nu ik eraan gewend ben, vind ik het minder eng. Ik vind het nog wel spannend als ik ergens kom waar ik de weg niet weet.
Dat zal moeten slijten denk ik.
rianne2804
Ik vind zelf de snelweg makkelijker dan de wegen binnen de bebouwde kom. Dit komt omdat ik erg moest wennen aan de koppeling met wegrijden uit stilstand. Als ik dan stoplichten tegen kwam waar ik als eerste voor stond, dan kreeg ik al de zenuwen omdat ik bang was dat de auto zou afslaan.Nu ik eraan gewend ben, vind ik het minder eng. Ik vind het nog wel spannend als ik ergens kom waar ik de weg niet weet.
Dat zal moeten slijten denk ik.
gepost op: 16-07-2010 02:19
Mijn grootste tip aan iedereen: rij zoveel mogelijk km in verschillende situatie's!!
Ik heb in die 8 maanden bijna 20 000KM gereden tijdens hevige sneeuw, gladheid, wind, regen, zon etc!
Hierdoor maakt het me niet meer uit wat voor weer het is!
Je word er een stuk zekerder van waardoor je ook betere beslissingen maakt (heb er zelf ervaring mee!)
Ik ben er reuze blij mee dat ik die keuze gemaakt heb!
djbigb
Ik heb nu (ik geloof) 8 maanden mijn rijbewijs!Mijn grootste tip aan iedereen: rij zoveel mogelijk km in verschillende situatie's!!
Ik heb in die 8 maanden bijna 20 000KM gereden tijdens hevige sneeuw, gladheid, wind, regen, zon etc!
Hierdoor maakt het me niet meer uit wat voor weer het is!
Je word er een stuk zekerder van waardoor je ook betere beslissingen maakt (heb er zelf ervaring mee!)
Ik ben er reuze blij mee dat ik die keuze gemaakt heb!